2008. május 2.

Félelem a változástól

Andy Bryce, EFT Master (www.spiritcoach.ca)
Fordította: N. Dénes Éva (www.evadenes.com)


Egyik legáltalánosabb probléma, mellyel ügyfeleimnek meg kell küzdeniük, a „változástól való félelem”. Vagyis az a helyzet, amikor félelmük az ismeretlentől nagyobb, mint a változás iránti vágyuk. Ilyenkor nem tudsz továbblépni. Ahhoz, hogy a kívánt változások bekövetkezhessenek életedben, ezt a paradox helyzetet meg kell oldani.

Amikor félünk valamitől, rendszerint megpróbáljuk kontrollálni a helyzetet, aminek következtében az esemény vagy a körülmény kezelhető méretűre „zsugorodik”. A végén csak azért, hogy biztonságban érezzük magunkat, korlátok közé szorítjuk életünket. Ezért később még nagyobb árat fizethetünk.

A változás kockázatvállalással jár, és ellentmond a fentiekben említett, biztonság iránti vágyunknak. Ha a változástól való félelmet nem szünteted meg, pozitív változások helyett frusztrációt fogsz tapasztalni. Sok olyan embert figyelhettem meg, akik évekig dolgoztak ugyanazon a problémán, ami legnagyobb megdöbbenésükre a változásról való félelemre kopogtatás után azonnal megoldódott.
Úgy érzed, hogy ez rád is vonatkozik? Kopogtass az alábbi forgatókönyv segítségével, az előkészítő mondatot minden esetben háromszor elismételve. Tedd hozzá az esetleg közben felmerülő saját félelmeidet is.

ELŐKÉSZÍTÉS: "Bár félek az ismeretlen helyzetektől, mélyen és teljes egészében szeretem és elfogadom magam."
EMLÉKEZTETŐ KIFEJEZÉSEK:
-ez a félelem
-az ismeretlen
-nincs fölötte uralmam
-nem én irányítom a helyzetet

ELŐKÉSZÍTÉS: "Bár számomra az a legfontosabb, hogy biztonságban érezzem magam, elegem van a félelemből, és mélyen és teljes egészében szeretem és elfogadom magam."
EMLÉKEZTETŐ KIFEJEZÉSEK:
-biztonságban kell éreznem magam
-fő a biztonság
-a változás félelmetes

ELŐKÉSZÍTÉS: "Bár szeretném megváltoztatni ezt a helyzetet, de félek attól, hogy milyen leszek a változás után, mégis mélyen és teljes egészében szeretem és elfogadom magam."
EMLÉKEZTETŐ KIFEJEZÉSEK:
-félek
-milyen leszek?
-mit fogok tenni?
-mit kell majd tennem?
-hogyan fogok érezni utána?

ELŐKÉSZÍTÉS: "Bár nem akarok többé így érezni, mégis félek, hogy mit fognak gondolni rólam mások, vagy mit fognak tőlem elvárni ha megváltozom. Ezzel együtt mélyen és teljes egészében szeretem és elfogadom magam."
EMLÉKEZTETŐ KIFEJEZÉSEK:
-mit várnak tőlem?
-túl sokat várnak tőlem
-nem tudok megfelelni az igényeiknek

ELŐKÉSZÍTÉS: "Bár szeretnék változni, félek, hogy nem sikerül elég jól, vagy nem lesz tartós, és újra csak csalódnom kell... mégis mélyen és teljes egészében szeretem és elfogadom magam."
EMLÉKEZTETŐ KIFEJEZÉSEK:
-mi van ha elveszítem amit nyerek a változással?
-nem tudom megtenni
-nem tudom fenntartani

ELŐKÉSZÍTÉS: "Bár úgy érzem, hogy megrekedtem, és nem tudom miért, mélyen és teljes egészében szeretem és elfogadom magam."
EMLÉKEZTETŐ KIFEJEZÉSEK:
-megrekedtem
-csapdába estem
-tanácstalan vagyok

A végére itt van néhány pozitív megerősítés, ezekhez nincs szükség előkészítésre, csak ismételd az egyes mondatokat hangosan miközben a meridiánpontokat kopogtatod.

EMLÉKEZTETŐ KIFEJEZÉSEK:
-Rugalmasan és könnyedén kezelek minden szituációt.
-Jó érzés fejlődni és változni.
-Jó érzés mindig biztonságban érezni magam.
-Elhatározott szándékom, hogy minden helyzetben biztonságban érzem magam.
-Jó érzés elengedni a félelmet.
-Élvezem, hogy könnyedén és magabiztosan változom.
-Mindenhez könnyedén alkalmazkodom.
-Elhatározott szándékom, hogy az ismeretlent is könnyedén kezelem.
-Jó érzés tudni, hogy a legjobbat érdemlem.

Nincsenek megjegyzések: