2009. május 15.


Sziasztok! Éva meghívására szeretnék megosztani veletek néhány előadást a Csúcstalálkozó anyagából.

EFT Csúcstalálkozó - Rue Hass: EFT az érzékeny emberek számára (Kölcsönös előnyök szerzése) - 1. rész



Először is, honnan tudjuk, ha az átlagnál érzékenyebbek vagyunk?
Egyesek szerint ez egy temperamentum, és az érzékeny emberekre a következők jellemzők:

- Az érzelmeket mélyen átéli és nem tudja őket elrejteni.
- Mindig tudatában van annak, hogy a körülötte lévő emberek mit éreznek.
- Könnyen megbánthatják kritikával, vagy akár egy pillantással is, és nem tudja elfelejteni mi történt, rágódik rajta, és azon, hogy mit ronthatott el, és hogy mit kellett volna tennie helyette.
- Mélyen átérzi más emberek szenvedését.

- Néha könnyen feszülté vagy depresszióssá válik, és amint erre rádöbben, nehezen tud ezen változtatni.
- Maximalista és mindenkin segíteni akar - annyira, hogy más emberek szükségleteit a sajátja elé helyezi.
- Küzd azért, hogy elkerülje a konfliktusokat.
- Általában nem érzi magad jól nagy tömegben.
- Ha túl sok dolog van jelen egyszerre az életében, mind a külvilágban, vagy a lelkivilágában, ez nagyon kimeríti.
- Sokszor dolgos, gyakorlatias, tevékeny szociális életet élő családban nő fel, mégis idegenszerűen csendes, álmodozó, kreatív és elgondolkozó.
- Úgy érzi küldetése van, meg kell mentenie a világot és a körülötte lévő embereket, és ez sok erőt ad neki.
- Úgy érzi, hogy az érzékenysége gyengeség.

- Szüksége van mély kapcsolatokra és kötődésekre.
- Könnyen elsírja magát.
- Azt kívánja, bárcsak ne zavarnák ennyire a dolgok.
- Azt kívánj, bárcsak ne lennének az érzelmei olyan kézenfekvőek mások számára.
- Azt szeretné, hogy bárcsak könnyebben el tudná engedni a dolgokat és ne aggódna miattuk annyit.

Sok hiper- érzékeny ember számára az érzékenysége valóságos teher, de az EFT segítségével ez a személyiség-tulajdonság a legnagyobb érdemünké és kincsünké válhat. Carl Jung alkotta meg a temperamentumok fogalmát, és létezik a Myers-Briggs teszt is, amely a személyi temperamentumokat elemzi. Ez a teszt a személyiség ellenpárok felállításával dolgozik: extrovertált-introvertált stb. A legtöbb ember az 5 érzékszervén keresztül érzékeli az embertársait . A nagyon érzékeny emberek ezzel ellentétben az intuíciójukkal szerzik az információikat.

Emellett a nagyon érzékeny emberek általában spontán módon cselekszenek, hagyják, hogy a megérzéseik vezessék őket.
Ha nem tudod, hogy mire kopogtass, véleményem szerint az egyik legegyszerűbb módszer erre az, hogy leülsz egy papír és egy toll társaságában és listát készítesz azokról a dolgokról, amiket negatívumként élsz meg az érzékenységeddel kapcsolatban, és mindegyik pontot értékeled is rögtön egy 0-10 skálán.
Pl.:
Gyűlölöm, amikor a főnököm kritizálja a munkámat 9

Fáj, amikor látom, hogy a gyermekeim vitatkoznak 8
Nem szeretek érzékeny lenni, mert a bátyám mindig ugrat vagy kigúnyol 6

Majd foglald őket állításokba:

Bár gyűlölöm, hogy a főnököm mindig kritizálja a munkámat, mégis mélyen és teljes egészében szeretem és elfogadom magam.

Bár aggaszt, hogy túl érzékeny vagyok…

Bár nagyon mélyen érző lélek vagyok, és magamra veszem más emberek érzelmeit és könnyen elsírom magam…

Bár könnyen megsértődöm és elszomorodom, … Bár több részletet veszek észre, mint mások, és ha ezeket megemlítem csodabogárnak tartanak…

Bár társaságban furának érzem magam, mert nem tudok csevegni…

Bár megijeszt és félelemmel tölt el, hogy ilyen érzékeny vagyok…

Bár úgy tűnik, hogy a körülöttem lévő energiájával együtt rezgek…

Bár úgy tűnik nincsenek meg az egészséges határaim, és néha átváltozom a másik emberré…

Bár elveszítem önmagam…

Bár a helyzet minden negatívitása és problémája átjár engem…

Bár könnyen ideges leszek…

Bár megpróbálok mindenkit védeni…


Bár aggódok amiatt, hogy áldozattá válok…


Bár mások szükségleteit a magamé elé helyezem…


És befejezheted a mondatodat úgy is, hogy:
Szeretem és elfogadom magam, és emlékeztetem magam arra, hogy az érzékenység egy csodálatos figyelmeztető rendszer.


Szeretem és elfogadom magam, és tudom, hogy a megérzéseim segítségével tudatában vagyok annak, amit más emberek gondolnak vagy éreznek.

Szeretem és elfogadom magam, és emlékezni akarok arra/ nem akarom elfelejteni, hogy azáltal, hogy ennyire empatikus vagyok, nagyon megértő is vagyok, így jó barát vagyok, és jó edző, jó tanácsadó, és jó szülő.

Szeretem és elfogadom magam, és nagyon nagyra értékelem azt a tényt, hogy bele tudom képzelni magam más ember életébe. Csak nem szabad elfelejtenem, hogy aztán visszatérjek a sajátomba.

Szeretem és elfogadom magam, és képes vagyok látni és megérezni a probléma gyökerét, és így képes vagyok olyan bölcsességet elérni, amit nem mindenki képes.

Szeretem és elfogadom magam, és mélyen rá vagyok hangolódva a szépségre, és ezt nagyon nagyra becsülöm/értékelem.

Szeretem és elfogadom magam, és az életben mindennek a költészete utat talál hozzám, így egy mélyebb dimenzióban élek.
…mély kapcsolatban állok a szellememmel.

Gazdagabb élményekkel rendelkezem, amit mások nem érhetnek el.


Nekem más, finomabban hangolt humorérzékem van, ami mélyebb és könnyebben elérhető, és szeretem azt, hogy szinte mindenben találok valami vicceset.
A humor gyógyít. 

Képes vagyok meglátni a szépet majdnem mindenben.


Mély és nagyon bölcs tudatossággal rendelkezem az érzékelésben.


Lényem legmélyén küldetésem, hogy békét teremtsek magam körül, majd békét teremtsek az egész világban.


Teljességet látok, mindig és mindenhol, és ez azt az érzést kelti bennem, hogy része vagyok egy nagyobb egésznek, és ettől biztonságban érzem magam.

Bizony adományként is fel lehet fogni azt, ha az ember érzékenyebb, mint mások, mert nagyon sok pozitív személyiség-tulajdonság kíséri:

- Absztrakt gondolkodás és beszéd
- Együttműködő
- Diplomatikus

- Empatikus
- Vágy a mély és értelmes emberi kapcsolatokra
- Értékeli a személyes fejlődést, a hitelességet és az integritást - belső harmónia és teljesség

- Belül mélyen gondoskodó és érző - Mélyen elszánt és elkötelezett a jóra és mindenre, ami pozitív
- Küldetésének érzi, hogy békét teremtsen a világban
- Erős személyes moralitás/erkölcsösség

- Gyakran hoznak hihetetlen áldozatokat olyan emberekért és dolgokért, amiben hisznek

- A céljai a fejlődés és a képzelet

- Az egységet keresik, mert megosztottnak érzik maguk legbelül
- Mind a fizikai fájdalmat, mind pedig az érzelmeiket mélyebben átélik, és készek is minderre

Szeretettel,
Kostyó-Fehér Mónika

Nincsenek megjegyzések: