2009. október 6.

Sandi Radomski a testsúlyproblémákról - 2. rész

Kezdjük a szorongással, ez talán a legalapvetőbb probléma. Ha megtanulod hogyan kezeld a szorongásodat, valószínűleg az evést is nagyon jól fogod tudni kontrollálni.

Kopogtatás a Karate ponton:

„Bár nem tudom kezelni a szorongást túlevés nélkül, mélyen és teljes mértékben elfogadom magam.”

„Bár nem tudom kezelni a szorongásomat anélkül, hogy túl sokat ennék, úgy döntök, hogy ilyenkor eszembe jut amit megfogadtam.”

„Bár amikor ideges vagyok mindig eszem valamit, mostantól emlékszem az elhatározásomra.”

Szemöldök: „Nem tudom túlevés nélkül kezelni a szorongásomat.”

Szemsarok: „Ha ideges vagyok ennem kell.”

Szem alatt: „Ha zaklatott vagyok nem tudom abbahagyni az evést.”

Orr alatt: „Ha nyugtalan vagyok, mindig ennivalót keresek.”

Áll: „Mindig eszem amikor ideges vagyok.”

Kulcscsont: „Ha felbosszantanak eszem.”

Kar alatt: „Ha mérges vagyok, az evéstől jobban érzem magam.”

Fejtető: „Ha bosszús vagyok, az evéstől jobban érzem magam.”

Vegyünk egy mély levegőt.

Kopogtathatunk még további köröket a szorongással kapcsolatos negatív megfogalmazásokkal, de a végére mindenképpen tegyünk be egy pozitív kört:

Szemöldök: „Teljes mértékben elfogadom magam.”

Szemsarok: „Nyugodt és magabiztos vagyok.”

Szem alatt: „Úgy döntök, hogy emlékszem a fogadalmamra.”

Orr alatt: „Tudom, hogy másképp is csökkenthetem a szorongást.”

Áll: „Mélyen és teljes mértékben elfogadom magam.”

Kulcscsont: „A nyugalmat és magabiztosságot választom.”

Kar alatt: „Tudom, hogy másképp is megnyugtathatom magam.”

Fejtető: „Úgy döntök, hogy tartom magam a fogadalmamhoz.”

Bár csábító lehetőség a negatív érzéseket kihagyva csak a pozitív gondolatokkal kopogtatni, ám ahhoz, hogy energiarendszerünket egyensúlyba hozzuk, az adott blokkot fel kell hoznunk és semlegesítenünk kell a kopogtatással. Tehát nagyon fontos a negatív érzésekkel dolgozni először, enélkül semmit nem hozunk rendbe.

A szorongás keletkezhet egy konkrét esemény kapcsán, de lehet egy általános érzés is. Sandi izomteszteléssel keresi meg azokat a konkrét traumákat, múltbeli eseményeket, melyek a szorongást vagy a haragot okozzák. Ezekkel érdemes külön dolgozni, de mivel gyakran több esemény is hozzájárul egy szorongáshoz, ezek általánosságban is kezelhetők. Így mindkét irányból megközelíthető a probléma.

Amikor fogyás céljából kopogtatunk, kezdetben nem is említjük a fogyást, hanem pl. a szorongást vagy a többi kiváltó okot kezeljük. Sokszor használjuk az evést arra, hogy ne érezzük haragunkat vagy szomorúságunkat. Az EFT a haragot ill. a szomorúságot kezeli.

Legközelebb megnézzük az unalom témáját.

Nincsenek megjegyzések: